engedelmes
MENÜ

  HONLAP

BEMUTATKOZÓ

PROGRAMOK

AKTUÁLIS HÍREK

VERSENYZŐINK

EBRENDELET

ALAPSZABÁLY

HÁZIREND

FÓRUM

KÉPZÉSI KÖLTSÉG

ELÉRHETŐSÉG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Látogatottság
Indulás: 2007-09-21
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
DESIGN
 

Flyball

2007. augusztus 31. by admin

I. FEJEZET - FELSZERELÉS

1.1 Flyball gépek

(a) A flyball gépet minden csapat maga biztosítja saját maga számára.
(b) A flyball gépnek mechanikusan kell működnie.
(c) A flyball gépet a csapat saját tetszése szerint díszítheti.
(d) A teniszlabdának a kilövés után minimum 60 cm távolságot kell szabadon repülnie a kilövés helyétől. A kilövés iránya a célvonal felé mutat.
(e) A flyball gép paraméterei:

  • Szélességben nem haladhat meg 61 cm-t, magasságban 46 cm-t. A magasságot a gép aljától kell mérni, ebbe nem beleértendőek a kültéri lábak;
  • A gép doboza mélységben nem haladhat meg 76 cm-t;
  • A gép talapzata viszont lehet hosszabb 76 cm-nél;
  • A csúszásgátló anyagok nem haladhatják meg a 10-12 mm vastagságot.
  • A flyball doboz semmilyen esetben sem haladhatja meg ezeket a paramétereket (beleértve a dobozhoz tartozó fogantyúkat, kilövő szerkezeteket és egyéb tartozékokat.)

1.2 A labda

Minden csapatnak saját, (tetszőleges színű) sérülésmentes labda készlettel kell rendelkeznie. A labdák legyenek a kutya méreteinek és “ízlésének” megfelelő teniszlabdák, vagy egyéb engedélyezett labdák. A flyballban használható és engedélyezett labdáknak épp ugyanúgy kell funkcionálniuk, mint egy teniszlabdának. Pattanjanak, guruljanak. Pl: kis méretű teniszlabda is használható kisebb kutyáknál.

1.3 A nyakörv

Verseny alkalmával, az egész versenypálya területén tilos a fojtó, szöges vagy elektromos nyakörv használata. A versenypálya területébe beletartozik a nézőtér és a ketrecek számára kialakított terület is. Fojtó kötéllel, haltival tilos a ringbe belépni. Kizárólag lapos, pórázra csatolható nyakörvet vagy hámot lehet használni. Mindez annak érdekében szükséges, hogy az éppen zajló futamokban résztvevőkön kívül a felkészülők és nézők is kontrollálhatóak legyenek.

II. FEJEZET - RING FELSZERELÉS

2.1 Csúszásgátlók

A verseny házigazdája megfelelő csúszásgátló felszereléssel/anyaggal látja el a futó pályákat, a startot illetve a doboz helyét és környékét.

2.2 Kordonok/hátfalak

A verseny házigazdája felállít továbbá egy olyan hátfalat a flyball gépek mögött, ami megfogja a messzire guruló labdákat, viszont nem gátolja a bírákat és a közönséget a kilátásban. A hátfalat (minimum 61 cm magas) a flyball gépek vonalától számítva 2,13 m távolságra helyezik el. A hátfal a két versenypálya közé is benyúlik 61 cm-rel meghaladva a flyball gépek vonalát.

2.3 Ugró akadályok

(a) A verseny idejére a házigazda biztosítja a párhuzamos versenyhez szükséges, két szett ugró akadályt (4-4db)

  • Az ugró akadályok a támasztó oszlopok kivételével fehérek. Az akadály ugró része 60 cm széles. Magassága a tartó oszlopokkal együtt nem haladhatja meg a 90,5 cm-t és nem lehet kisebb 61 cm-nél. Logo, felirat tetszés szerint elhelyezhető az ugró részen. A logót az ugró aljától min 15 cm-re, szélétől 5 cm-re kell elhelyezni.
  • Minden 2,5 és 5 cm magas ugró lécet min 10-12 mm vastag furnér lemezből vagy egyéb elfogadott anyagból kell elkészíteni.
  • Ajánlott egy 17,5 cm-es alap deszkát készíteni, amelyre egy 2,5 cm-es lécet helyezve felállítható az minimum magasság (20cm).
  • A sérült (törött ill. meghajlott) ugró lécek versenyen nem használhatóak.
  • Az ugrók magasságánál 0,6 cm méretbeli eltérés elfogadott.

(b) Az első akadálynak 1,83 m távolságra kell lennie a start/cél vonaltól; az akadályok (összesen 4 db) egymás közti távolsága 3,05 m. A flyball gép és a legutolsó akadály távolsága 4,57 m.

2.4 A ring

A minimum terület két szabályos pálya felállításához körülbelül 9,15m x 27,43m terület szükséges. A két párhuzamos versenypálya -a pályák középvonalától mérve- min 3,66m max 6,70m távolságra helyezkedik el egymástól. Abban az esetben, ha a versenyt kemény, durva felületű talajon vagy szőnyegen (lehetségesen horzsolást okozó beltéri, illetve kültéri szőnyegen) rendezik, csúszásmentes, tompa felületű anyag elhelyezése szükséges a következő helyeken: mindkét versenypályán a pályák középvonalától számított 1,37m szélességben, az első ugró akadályig (nekifutó részt beleértve) és az utolsó akadálytól a hátfalakig. A gyep, fű és nem durva salak pályák megfelelőek a verseny rendezéséhez, ez esetben nem szükséges csúszásgátló anyagok lehelyezése. A verseny területe legyen szennyezéstől mentes. A versenypálya hosszába bele kell számolni egy min 8,8 m hosszúságú területet, így elegendő teret hagyva a start/cél vonal előtt a kutyák nekifutásának. Ehhez hozzá kell számolni továbbá egy minimum 2,1 m hosszúságú területet a flyball gépek elhelyezési vonalától a hátfalak irányába. (A hátfalak max 61cm-rel nyúlnak túl a gépek elhelyezési vonalán)

III. FEJEZET - CSAPATOK ÉS EREDMÉNYLISTÁK

(a) Az adott Flyball Bírói Testület megkövetelhet egy a versenyeken való részvételhez szükséges regisztrációs számot. A regisztrációs szám a kutya azonosítására szolgál a versenyzői “karrierje” folyamán. A regisztrációs szám nem átruházható. Jelzi a kutya fajtáját; a fajta megjelölés megváltoztatására egy alkalommal van lehetőség a kutya élete folyamán.
(b) Ha a Flyball Bírói Testület kötelezővé teszi a regisztrációs szám meglétét, és egy kutya érvényes regisztrációs szám nélkül indul, akkor az egész csapat versenyen szerzett pontjai törlődnek.
(c) Minden csapat minimum 4 kutyából, 4 felvezetőből maximum 6 kutyából és 6 felvezetőből áll. Tetszés szerint alkalmazható saját pályasegéd, akinek feladata a labdaszedés, a levert akadályok visszaállítása mindaddig, míg nem akadályozza a másik csapatot vagy nyújt szabályellenesen segítséget a saját csapata kutyáinak.
(d) Egy kifutásban egy csapatnak 4 különböző kutyája vesz részt. Tetszés szerint lehet tartalékos kutyákat is alkalmazni. A kutyákat cserélni viszont csak a kifutások végén lehet. A csapat kutyáit, beleértve a tartalékosokat, a divízió első versenye előtt be kell jelenteni. Amint a divízión belüli verseny elkezdődött, nincs lehetőség tartalékos kutyák beállítására. (e) Hivatalos versenyen egy kutya nem versenyezhet egyszerre több osztályban, kivéve: (f) Mindig a Flyball Bírói Testület aktuális eredménytábláját kell használni.

V. FEJEZET - BÍRÁK

(a) Két csapat mérkőzését öt (5) bíró felügyeli.
(b) Egy-egy bíró áll a start/cél vonalában egymással szemben, másik két bíró helyezkedik el a flyball gépek vonalában (oly módon, hogy a versenyt ne zavarják, de jól lássák, hogy mi történik a gép körül), az ötödik bíró (főbíró) pedig a pálya közepén indítja és értékeli a versenyt.
(c) A gép melletti és vonalbíróknak egy helyben kell tartózkodniuk a kifutások alatt, ha megkerüli őket a kutya vagy lepattan róluk a labda az is beleszámít a versenybe. A gép bírók és vonalbírók elsődleges feladata, hogy figyeljék a hibákat és szabálysértéseket.
(d) A főbírónak a pálya közepén, a start/cél vonal és a felsorakozó kutyák között kell elhelyezkednie. Szoros mérkőzések esetén a vonalbírók együttműködhetnek a főbíróval a kifutás győztesének meghatározásában. A kifutás győztesének kihirdetése előtt értekezhetnek egymással. Ha nincs elektronikus indító berendezés, akkor a főbíró feladata a visszaszámlálás, másodperces ütemben.
(e) A bíróknak jeleznie kell, hogy melyik kutyának kell újra futnia. A felvezető felelőssége ezt a jelzést értelmezni és a kutyáját újra indítani.
(f) A kifutás megállításához a bíró használhat sípot. A kifutást szabálysértés, külső és belső behatás, kutyák illetve felvezetők túlzott agressziója esetén le kell fújni. A pont a vétlen csapatnak ítélhető.
(g) A vonalbírók feladata:

  • feljegyezni az összes versenyző kutyát, jegyezni az eredményeket az aktuális bírói testület eredménylistáján.
  • jelezni, ha hiba vagy szabálysértés történt.

VI. FEJEZET - JEGYZŐKÖNYV VEZETÉSE

(a) Ha egy csapat több, mint 5 percet késik a futam kiírt időpontjához képest és egyébként minden más készen áll a futam megkezdéséhez, akkor a csapat automatikusan elveszti (forfeit) a futamot és a pontot a másik csapat kapja. Ennek megítélése a bíróra van bízva, mivel egyedüli célja, hogy elkerüljék a felesleges időbeli csúszásokat.
(b) A másik csapatnak, amely ilyen módon nyer, le kell futnia a győzelemhez szükséges kifutásokat akár egyedül is, ha például a másik csapat 5 perc után sem jelenik meg. Körmérkőzés esetén pontot szerez, double/single elimination esetén tovább jut.
(c) A futam kezdetétől számított 5 percen belül meg nem jelenő csapatot a versenybíró kizárhatja az egész versenyből, és akár további büntetéseket is kiróhat rájuk.
(d) Ha egy csapat nem hivatalosan, csak bemutató jelleggel (For Exhibition Only) indul, akkor a verseny folyamán már nincs lehetősége áttérni a hivatalos versenyző kategóriára. Ettől kezdve a csapat nem szerez pontot, sem címet, de a versenyt egészen addig folytathatja, míg nem kerül összetűzésbe egy hivatalosan versenyző csapattal.

VII.FEJEZET - BEMELEGÍTÉSEK

(a )A bemelegítésekre mindig kell biztosítani időt.
(b) A verseny időtartama alatt semmiféle edzés, gyakorlás nem megengedett, kivéve a futamok előtti bemelegítéseket. Ha egy csapat mégis megszegné a szabályt, az azonnali elvesztését jelenti az adott kifutásának.
(c) Ha egy csapat késik, a másik nem kezdheti el a bemelegítést. A bemelegítés akkor kezdődhet, ha mindkét csapat jelen van a ringben. A várakozó csapat addig felállíthatja az úgróakadályait és elhelyezheti a gépét.
(d) A bemelegítésben csak az eredménylistán feltüntetett kutyák vehetnek részt. A bíró az eredménylistán való rögzítés feltételeként megszabhatja, hogy a kutyának rendelkeznie kell egy verseny regisztrációs számmal (Competition Registration Number).

VIII.FEJEZET - A VERSENYZÉS SZABÁLYAI

8.1 Verseny besorolás - Break-out szabály

(a) A Flyball Bírói Testületnek rendelkeznie kell egy olyan rendszerrel, amellyel a csapatokat kategorizálja és divíziókba sorolja. Ez az alábbiakon alapulhat: -A csapatok által deklarált kifutási idő, és a divíziónként meghatározott “break-out” idő. (A break-out idő egy másodperccel több, mint a csapat átlagideje.) Vagy -A csapatok legutóbbi 3 versenyén futott idők közül a legjobb, és a csapatok egyéni break-out ideje (ami lassabb, az átlagidejüknél).
(b) A break-out szabály.

  • A csapat, amely break-out időt fut, kitör(break out) a divíziójából, meghaladja a divízió számára előre meghatározott kifutási időt. A csapat ilyenkor elveszti a kifutást és nem szerez pontot. Jelölése: B-O
  • A break-out szabály nem alkalmazható az 1. divízióra.
  • Amennyiben az elektronikus időmérő leáll vagy elromlik, a break-out szabály nem érvényesíthető.
  • A Flyball Bírói Testület meghatározhatja szabályzatában, hogy egy bizonyos számú break-out után a csapat nem szerezhet helyezést az adott versenyen. Így a pontok és címek azoknak járnak, akik nem lépték túl a break-out időt.
    • Válogató körben, ahol a versenytársak körmérkőzéssel lettek meghatározva, a B-O időt (korábban) többszörösen túllépők a legutolsóként vannak értékelve.
    • A válogató kifutásokon a B-O időt (korábban) többszörösen túllépők és a B-O időt nem meghaladó csapatok mérkőzéseiből automatikusan az előbbiek kerülnek ki vesztesen.
  • Abban az esetben, ha mindkét csapat meghaladja a B-O időt, egyik sem kaphat pontot vagy szerezhet címet.
  • Ha az egyik csapat túllépi a B-O időt, a másik pedig nem tudja befejezni a kifutást, akkor egyik csapat sem kap pontot vagy szerez címet.
  • Ha az időtúllépést csak a futam befejeztével veszik észre, akkor is érvényesíteni kell a szabályt. Ha pedig a futam emiatt döntetlen, akkor további kifutásokra van szükség a győztes megállapítására.

8.2 Ugró magasságok

(a) A legkisebb ugró magasság 20cm, a legnagyobb pedig 40 cm.
(b) Az ugró akadály magassága 2,5cm-es egységekkel állítható. A magasságot a csapat legkisebb (az adott kifutásban aktív) kutyájának marmagassága határozza meg: A legkisebb kutya marmagasságánál 10 centiméterrel alacsonyabb (2,5 cm-rel lefelé kerekítve. Pl 37,4 cm -> 35cm)
A lehetséges magasságok: 20 - 2,5 - 25 - 27,5 - 30 - 32,5 - 35 - 37,5 - 40

8.3 A kifutás

(a) A futás A kutyák álló helyzetből vagy nekifutással startolnak. Minden kutyának át kell haladnia a négy ugró akadályon a helyes sorrendben, ezután működtetnie kell a gépet majd ugyanazon négy akadályon át vissza kell térni a start/cél vonalra a labdával a szájában. Csak akkor indulhat a következő kutya, ha az előző bármely testrészével (talajon vagy levegőben) elérte a start/cél vonalat. Ilyen módon kell futnia minden kutyának beleértve azokat is, akik újra futnak.
(b) Rossz start

  • Ha a kutya vagy a felvezető bármely testrésze vagy egy hozzájuk tartozó tárgy átmegy a start/cél vonalon még mielőtt a megfelelő jelzést megkapták volna az indulásra, akkor újra kell indítani a kifutást.
  • Ha ugyanaz a csapat egy másodszorra is hibázik ugyanazon kifutás indításánál, akkor a szabálysértő kutyának újra kell futnia.
  • Ha ugyanazon csapat másodszorra történő korai startjával egy időben az ellenfél is hibázik, akkor a kifutást újra kell indítani.

(c) A flyball gép meghibásodása
A géptöltőnek kötelessége jelezni a főbíró felé, ha a flyball gép meghibásodott. Ilyen esetben a kifutást leállítják és a főbíró megvizsgálja a gépet. Ha a gép hibásnak bizonyul, akkor a kifutást újra futják. Ha viszont a főbíró úgy ítéli meg, hogy a gép rendben működött a kifutás alatt, akkor automatikusan másik csapatot nyilvánítja győztesnek. Ha nem áll rendelkezésre pótgép és a hiba nem javítható ki rövid időn belül, akkor az adott és minden hátralévő kifutást a másik csapat nyeri. Ha a gép újból meghibásodik, vagy a tartalék gép sem működik megfelelően akkor az adott és minden hátralévő kifutást a másik csapat nyeri.
(d) Bepiszkítás
Ha a kutya a pályán könnyít magán, a csapat elveszíti az adott kifutást.
(e) A géptöltő befolyása
A géptöltőnek mindvégig egyenesen kell állnia a gép mögött kivéve ha elgurult labdát szed össze, új labdakészletet vesz elő betöltésre, betölti a gépet vagy részt vesz a bemelegítésben. Egyedül szóval hangjelzésekkel biztathatja a csapatot egészen addig, amíg ez nem hat zavarólag a másik csapatra. A géptöltőnek helyben kell maradnia, míg a kifutást nem értékelik. Amikor a kutya megközelíti a gépet a géptöltőnek egyenesen kell állnia, a gépnek pedig töltve kell lennie. Ha a főbíró úgy ítéli meg, hogy a géptöltő megszegte ezeket a szabályokat, akkor a kifutást az ellenfél nyeri.
(f) Belső kölcsönhatás
Ha a kifutás során a két csapat bármiféle kölcsönhatásba kerül egymással a versenyterületen belül, akkor a vétlen fél nyeri a kifutást. Kölcsönhatás az, ha az egyik csapat bármi módon akadályozza a másikat a versenyzésben. Ha egy kutya átszalad az ellenfél futó területére egy kósza labda után, az nem feltétlenül számít ilyen kölcsönhatásnak.
(g) Figyelem elterelés
A csapat tagok semmilyen módon nem terelhetik el a másik csapat kutyáinak figyelmét (nem dobhatnak nekik labdát, dummy-t, frizbit, játékot stb.). Ha ez mégis megtörténne, a második figyelmeztetésre automatikusan a másik fél nyeri a kifutást. A csapat tagoknak minden elgurult labdát össze kell szedniük.
(h) Biztonság veszélyeztetése, veszélyhelyzet
Ha a főbíró szerint bármi veszélyezteti a versenyzők biztonságát, akkor leállíthatja a kifutást, ami később újra futható.
(i) Szabályszegés Ha egy kutya hibázik vagy szabálytalanságot követ el, akkor újra kell futnia azután, hogy mind a négy kutya lefutott. Ha több kutya is hibázik egy kifutás során, akkor olyan időbeli sorrendben kell újra futniuk, ahogy a hibákat elkövették. A kutyának az alábbi esetekben kell újrafutnia.

  • Korai indulás (start vagy váltás esetén) - amit az elektromos mérőberendezés vagy ennek hiányában a vonalbírók vagy a főbíró jelez.
  • Ha kihagy egy vagy több akadályt.
  • Ha nem sorrendben teljesíti az akadályokat.
  • Ha elejti a labdát a még a célvonal átlépése előtt.
  • Ha a géptöltő, a felvezető vagy akár egy néző szabálytalanul beavatkozik, közreműködik.
  • Ha a felvezető átlépi a start/cél vonalat az éppen zajló kifutás alatt. Kivétel, ha akadályt igazít meg vagy begyűjti az elgurult labdát.

    Megjegyzés: a felvezető semmiképp nem lépheti át a start/cél vonalat a fotocella érzékelői között. Ha mégis ezt teszi, a kutyájának újra kell futnia.

(j) Feldöntött akadályok
Ha egy ugró akadály felborul, a csapat semmiféle büntetésben nem részesül feltéve, ha minden kutya teljesítette (akár felborult állapotában is) ezt az akadályt. A pályasegítő vagy egy felvezető visszaállíthatja az akadályt anélkül, hogy ez kölcsönhatásnak számítana.
(k) Beavatkozás
A géptöltő egyetlen esetben biztathatja testi jelekkel a kutyát a pedál megnyomására, mégpedig akkor, ha a labda beragad és a kutya emiatt nem tudja megszerezni.
(l) Befejezés Az a csapat, amelyik mind a négy kutyáját elsőként juttatja a célba, megnyeri a kifutást. A verseny akkor ér véget, amikor az utolsó kutya bármely testrésze (pl az orra hegye) áthalad a start/cél vonalon.
(m) A győztes és annak meghatározása
Amennyiben az időmérésre elektronikus berendezést használnak, a szoros küzdelmek kimenetelét a berendezés határozza meg. Ha a két csapat ideje 0,01 századmásodperccel tér csak el, a főbíró döntetlent hirdet.

    Megjegyzés: Egy adott Flyball Bírói Testület meghatározhat ennél kisebb időbeli eltérést is a döntetlen meghatározásához, akkor

     

  • ha a testület következetesen mindig ezt az időintervallumot használja az általa bírált versenyeken.

     

  • ha a meghatározott időintervallumnál kisebb a berendezés hibaszázaléka.

Ha a kifutás kézi időméréssel mért (az elektronikus berendezés hiánya vagy meghibásodása esetén), akkor a főbíró és a vonalbírók döntenek a kifutás eredményét illetően. Ebben az esetben nem a stopperórák állása, hanem az számít, amit a bírák láttak. Amennyiben a vonalbírók nem értenek egyet a látottakba, konzultálnak a főbíróval, aki végül dönt arról, hogy döntetlenre végződött-e a mérkőzés.

8.4 Agresszív kutyák

Ha egy kutya indokolatlanul viselkedik agresszívan akár egy másik kutyával, akár egy felvezetővel a sportesemény ideje alatt, akkor a főbíró kizárhatja az egész versenyből. A főbíró az agresszivitás mértéke alapján mérlegeli döntését.

8.5 A kutyák állapota

(a) A kutyák lábán tetszés szerint használható védő kötés vagy csuklószorító. A bíró a versenyesemény egész időtartama alatt bármikor megvizsgálhatja a kutyát.
(b) Ha a bíró megállapítása szerint a kutya sántít, tüzel, műtét után lábadozik vagy bármi hasonló baja van, akkor felmentheti a versenyzés alól.
(c) A Flyball Bírói Testület állapítja meg a versenyző kutyák minimum életkorát, amely nem lehet kevesebb 1 évnél.

8.6 A verseny eredménye

A házigazda klubnak a lehető leggyorsabban közzé kell tennie az eredményeket, lehetőleg a egyből az adott futam után.

 IV. FEJEZET - KUTYA LEMÉRÉSE

(a) A 40 cm-nél alacsonyabb akadályt ugró csapatok saját divíziójuk versenyeit megelőzően lemérethetik kutyáikat a verseny főbírójával
(b) Ha a verseny főbírája azt állapítja meg, hogy egy csapat alacsonyabb ugrómagasságot állított be az előírtnál, akkor körmérkőzés esetében (round robin) a szabálytalan magasságon teljesített nyertes kifutások pontjait megvonják tőlük. Elimination esetében a tévedés elnézendő.
(c) A főbíró bármikor lemérheti a kutyákat.
(d) Miután egy kutya le lett mérve, a bíró nem kötelezhető, hogy újra megmérje ugyanazon kutyát.
(e) Ha a kutyát újra lemérik, és a bíró tévedett akkor a csapat nem büntethető, viszont verseny további részében a megfelelő ugrómagasságon kell futniuk.
(f) Ha bárki részéről kétely merül fel egy kutya magasságát illetően, akkor a kifutás utáni 30 percen belül tehet jelentést róla.
(g) Minden mérésnek nyilvánosnak kell lennie.
(h) Egy kutyával egyszerre csak egy felvezető tartózkodhat a mérésre kijelölt területen. (i)Agresszió a mérés közben nem tolerálható, agresszivitás esetén a 2.3.3 rendelkezés alkalmazandó.
(j) A kutya amelyik “Nem lemérhető” (not measurable) a maximum 40cm-es ugrómagasságot ugorja.
(k) A mérési eredményeket érvényes bírói aláírással kell rögzíteni. A csapatok ugrómagasságát rögzítő dokumentumról minden csapat számára egy másolatot kell biztosítani. Amennyiben több bíró is mér a versenyen, az adott bíró mérése kerül rögzítésre és számít hivatalosnak függetlenül attól, hogy melyik bírónál melyik ringben fog futni a kutya.
(l) A mérés helyszínét a mérést végző főbíró határozza meg.
(m) A kutya magassága a földtől a lapockáig mérendő, a kutya természetes testhelyzetében. Ha a bíró 3 elvégzett mérés esetén sem biztos kutya magasságában, akkor az alacsonyabbik mérési eredmény lesz a hivatalos, a kutya javára.
(n) A Flyball Bírói Testületnek (FGB) lehet saját rendszere a méret kártyákra. Ez a testület határozza meg a követelményrendszert a kutyákra nézve.

 www.flyball.hu

 

Vissza a főoldalra 

MENÜ

 FŐALBUM

ISKOLAI FOTÓK

RENDEZVÉNY FOTÓK

BEMUTATÓK

VIZSGÁK,VERSENYEK

EGYÉNI ALBUMOK

JANI KUTYÁI

ISKOLAI FILMEK

VIZSGASZABÁLYZATOK

LINKEK

 HIRDETÉSEK 

 

 

 

 

 

 

 

Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!